What do I want? Your mind! Your soul! Your body! I am the instinct that fuels the father! I am the blood!

Bhaal, Baldurs gate 2



tisdag 11 maj 2010

Rädda våran Seeker

Efter att ha följt Legend of the Seeker sedan den drog igång på svensk tv för ett antal månader sedan blev jag minst sagt modfällt av beskedet av att den mycket troligtvis skulle läggas ner och en säsong 3 skulle aldrig se dagens ljus. Seeker är i mitt tycke en serie med en suverän avvägning med spänning, action och humor. Karaktärerna är helt suveräna med passande skådespelare (stort plus för Bruce Spence som Zedd), storyn gör allt vad den kan av det klassiskan gott vs ont-upplägget utan att det känns ofräscht och den är inte tråkig ett ögonblick. Jag har inte läst böckerna, och har hört att det ska finnas markanta skillnader, vilket en del Goodkind-fans har ogillat. Men när allt jag har att utgå ifrån är en suveränt underhållande tv-serie kan jag inte klaga på att de tar sig vissa friheter.

Jag är lyckligtvis inte ensam om att vilja ha kvar serien. En namninsamling som vill ha en fortsättning har redan lyckats samla in tusentals namnskrifter (varav en av dom är min). Om du vill skriva upp ditt namn, klicka här: http://www.petitionspot.com/petitions/LOTS3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar